کد مطلب: 96903 تعداد بازدید: ۲۱

مشاور مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان:

فرهنگ عاشورا موجب شکوفایی و بالندگی منتظران می شود

سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۶:۰۱
مشاور مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان گفت: فرهنگ عاشورا، موجب شکوفایی و بالندگی منتظران حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در عصر ظهور می شود، زیرا انتظار، کربلایی دیگر به وسعت تمام جهان و مصاف حق و باطل در زمانی دیگر است، با این تفاوت که چهره باطل برای همیشه از بین می رود.

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خواهران گلستان، خانم لیلا یازرلو در نشست پژوهشی که با محوریت «بازخوانی جریان های فکری دو نهضت عاشورا و انتظار» به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: حسینی اندیشیدن و مهدوی زیستن، موجب می شود با تفکری عاشورایی زمینه ساز باوری عالی در سایه سار انتظار باشیم.

وی به بحث پیرامون تحقق اهداف عاشورا با قیام حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) پرداخت و زنده ساختن احکام قرآن، احیای سنت نبوی و سیره علوی، حاکم ساختن حق، حاکمیت بخشیدن به حق پرستان، برپایی قسط و عدل را از اهداف والای نهضت عاشورا برشمرد و افزود: انگیزه های قیام منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و ویژگی های حکومت جهانی آن حضرت، همان اهداف نهضت حسینی است.

مشاور مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان ادامه داد: علاوه بر مشترک بودن اهداف نهضت عاشورا با قیام حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، در زمان حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بذرها و نهال های غرس شده در جریان قیام کربلا به بار می نشیند و به برکت آن، جهان پر از عدل و داد شده و بشر طعم واقعی صلح، امنیت و سعادت را خواهد چشید.

یازرلو با اشاره به فرازی از دعای ندبه «أین الطالب بدم المقتول بکربلا»، منتقم را از القاب حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دانست و گفت: این عبارت نویددهنده انتقام خون امام حسین(علیه السلام) به جهانیان است؛ لذا اولین کلام حضرت مهدی(عجل الله تعای فرجه الشریف) یاد امام حسین(علیه السلام) است که همواره در دل هر انسان طالب حقی زنده است و این مصیبت عظمی، جز با ظهور آن حضرت تسلی نمی یابد.

وی با اشاره به بخشی از زیارت ناحیه مقدسه «فلئن أخرتنى الدهور، و عاقنی عن نصرک المقدور، و لم أَکن لمن حاربک محاربا، و لمن نصب لک العداوه مناصبا، فلا ندبنک صباحا و مساء...»، تشریح کرد: از آن جا که امام حسین(علیه السلام) سرمایه های خود را برای حفظ اسلام نثار کرد، آخرین حجت الهی نیز همواره به یاد فداکاری های آن حضرت، شب و روز با یادآوری مصیبت های سیدالشهداء(علیه السلام) خون گریه می کنند که این نشان دهنده نهایت محبت و دل بستگی حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) است.

مبلغ حوزه، با بیان این که بین عاشورا و ظهور ارتباط معنادار و تنگاتنگی وجود دارد، اضافه کرد: انقلاب حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ادامه قیام امام حسین(علیه السلام) و فرهنگ انتظار برآمده از فرهنگ عاشورا و چشم به راه بودن برای حسین دیگری است؛ از این رو، این دو پیوندی مستحکم با یکدیگر دارند.

یازرلو، عاشورا را دریچه ای به سوی انتظار دانست و گفت: فرهنگ عاشورا، موجب شکوفایی و بالندگی منتظران حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در عصر ظهور می شود زیرا انتظار، کربلایی دیگر به وسعت تمام جهان و مصاف حق و باطل در زمانی دیگر است، با این تفاوت که چهره باطل برای همیشه از بین می رود.

وی به هجمه های دشمنان به مساله مهم عاشورا و انتظار اشاره کرد و افزود: دشمن در اندیشه گسست بین گذشته و آینده است، غافل از این که عاشورا و انتظار دو نهضت به هم گره خورده در فرهنگ تشیع بوده و بدون عاشورا، صحبت از انتظار، بی نتیجه گذاشتن حرکت امام حسین(علیه السلام) و نوعی خودفراموشی از اصل فرهنگ عاشورا است.

مشاور مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان ادامه داد: حرکت امام حسین(علیه السلام) در مسیر برپایی عدالت بود که در نهایت با ظهور حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به مرحله عمل در تمام جامعه بشری خواهد رسید.

یازرلو گفت: شایسته است فرهنگ عاشورا و انتظار را در زندگی جریان داده و حرکت و قدرت را در رگ های جامعه تزریق کرده و امید به آینده را در دل ها زنده نگه دایم.