کد مطلب: 78811 تعداد بازدید: ۴۵

نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

این عالَم کتاب و همه مخلوقات کلمات این کتاب هستند

چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۱:۵۷
نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: این عالَم را کتاب و همه مخلوقات را کلمات این کتاب دانست.

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خواهران گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در ادامه سلسله جلسات اخلاق هفتگی خود در مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان با استناد به وصایای رسول مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) به ابن مسعود بیان کرد: مواعظ رسول خدا(صلی الله علیه و آله) خطاب به عبدالله بن مسعود مستند به آیات قرآن است که تاثیر این موعظه ها را بیشتر خواهد کرد زیرا کلام خدا تاثیر ویژه و خاصی به همراه دارد.

وی با استناد به آیه 13 سوره مبارکه اسراء افزود: از وصایای نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) به عبدالله بن مسعود است که حضرت بر آشکارشدن نامه اعمال انسان در روز آخرت اشاره داشته و از آن (نامه عمل) تعبیر به کتاب شده است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان این عالَم را کتاب و همه مخلوقات را کلمات کتاب برشمرد و اضافه کرد: منظور از کتاب چیزى جز کارنامه عمل انسان نیست، همان کارنامه اى که در این دنیا نیز وجود دارد و اعمال او در آن ثبت مى شود، منتهی در اینجا پوشیده و در آخرت گشوده خواهد شد.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: براساس واژه "الزمناه" در آیه فوق؛ نامه اعمال هر انسانی ملازم و همراه او بوده و در دنیا و آخرت از او جدا نمی‌شود، لذا می توان گفت: صحیفه این کتاب "وجود انسان" است.

وی خاطرنشان کرد: در روز قیامت، موازین قسط و عدالت برپا خواهد شد، لذا هر عملی که از انسان صادر شود ولو کوچک، مورد حساب قرار می گیرد مگر کسانی که خداوند نامه اعمال آنان را حتی از ملائک نیز پوشیده نگه می دارد؛ تنها علم خدا و ماموران الهی برای حسابگری کفایت خواهد کرد چنانچه آیه 47 ا انبیاء موید این مطلب است.

عضو خبرگان رهبری در استان گلستان از دیگر توصیه های پیامبر مکرم(صلی الله علیه) را خشیت داشتن در برابر ذات اقدس الهی دانست و توضیح داد: مراد از "خشیت" حالت افتادگی و حقارت انسان در مقابل یک فرد بزرگ با آگاهی از عظمت و هیبت اوست" که این حالت شایسته ذات اقدس الهی است که تنها عالمان و عارفان در مقابل خداوند این خشیت را دارند "انَّما یخشَی الله مِن عباده العلماء".

آیت الله نورمفیدی در شرح وصایای پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) با استناد به آیه 33 ق افزود: بر اساس آیه "من خشی الرحمن بالغیب فجاء بقلب منیب" بهشت برای متقین و تقواپیشگان نزدیک است، چنان که به آنان گفته می شود این همان چیزی است که در دنیا به شما وعده داده شده بود که مراد از "ابواب منیب" کسانی هستند که بر پرهیزگاری و خشیت ادامه داده و با قلبی که به خدا توجه دارد به آن عالم وارد شده و با سلام وارد بهشت می شوند "ادخلوها بسلام آمنین" .