استاد حوزه:
حوزه های علمیه یکی از جامع ترین مراکز برای معرفی صحیح مسأله مهدویت هستند
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۵:۳۴به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، کلاس اخلاق عمومی با موضوع شناخت جایگاه امام زمان عجل الله عالی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین جلیل دماوندی در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره سلام الله علیها انبارالوم برگزار شد.
حجت الاسلام دماوندی بیان کرد: حوزه های علمیه یکی از جامع ترین مراکز برای معرفی صحیح و درست مسأله مهدویت و جلوگیری از شبهات موجود در این زمینه هستند و طلاب و روحانیون در این خصوص مسئولیت سنگینی بر دوش دارند.
وی شناخت کامل و جامع از مهدویت و انتظار را مهم ترین موضوع برای آماده سازی و فراهم کردن جامعه ای منتظر دانست و توضیح داد: بسیاری از فرقه ها و جریان های انحرافی که توسط دشمنان و مخالفان اسلام ظهور یافته اند، به خاطر این است که از گسترش فرهنگ انتظار جلوگیری کنند.
استاد حوزه خاطرنشان کرد: انسان منتظر، انسانی کوشا، جهادگر و مبارز است که در مسیر اقامه توحید و استقرار ولایت از چیزی دریغ نمیورزد، چنانچه از امام علی علیهالسلام روایت شده: «کسی که چشم انتظار حاکمیت ما باشد، مانند مجاهدی است که در راه خدا به خون خویش غلتیده باشد»،
حجت الاسلام دماوندی جامعه منتظر را جامعهای پویا معرفی کرد که متحرک و فعال است و حاکمیت طاغوت را نپذیرفته و بیعدالتی را بر نمیتابد، منتظر ظهور امام زمان عجل الله بودن حرکت به سوی ظهور داشتن و به آرمان های موعود عمل نمودن است.
وی اضافه کرد: عدم شناخت امام زمان عجل الله همپای شرکو جاهلیت، و تکذیبحضرت همردیف کفرو بیایمانی شمرده شده است و به یقین شناخت امام که کلید همه معارفوحیاست، با یادگیری نام ها و القاب و تاریخ ولادت و غیبتاو حاصل نمیشود، بلکه باید در نامه ها، حکمت ها، فرامین و آرمانهای آن حضرت تدبرکرد.
مبلغ حوزه اذعان کرد: یکي از راه هاي شناخت خداوند، شناخت امام است زیرا شناخت امام زمینه ساز معرفت خداوند است؛ اینکه کسی ظاهرا از امام سخن بگوید اما به ایشان شناخت نداشته باشد، از همین اعتقاد برای مبارزه با حضرت استفاده خواهد کرد زیرا امامی که این فرد می شناسد امام زمان(عج) واقعی نیست.
حجت الاسلام دماوندی ذکر اوصاف و خصائل ظاهرى امام زمان(عج) را راهى روشن براى عموم مردم دانست تا امام خود را بشناسند و این امر دليلى واضح براى رسوا كردن مدّعيان دروغين مهدويت است.
وی ادامه داد: غیرخدا یعنی دنیا، هوای نفس و وسوسه شیطانی سه ضلع ضلالت انسان هستند،امام زمان(عج) انسان را از این سه ضلع عبور میدهد؛ بنابراین ظهور حضرت پایان ماجرا نیست بلکه آغاز ماجرای تقوا، بندگی و فرار انسان به سمت خداوند است.
استاد حوزهآسیب اصلی جامعه در بحث مهدویت را این امر دانست که افراد امام زمان عجل الله را صرفا برای رفع حوائج خود بخواهند در حالی که باید ایشان را برای رسیدن به خداوند خواست.