کد مطلب: 47909 تعداد بازدید: ۵۳۷

مدیر موسسه آموزش عالی الزهرا س گفت:

اساتید باید روح و بینش توحیدی و ارتباط با خدا را در لابه لای تدریس خود به طلاب منتقل کنند

یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹:۵۰
جلسه هم اندیشی اساتید موسسه آموزش عالی الزهرا(س) گرگان با حضور مدیر و معاونین و با هدف "ارائه راهکارها جهت افزایش بازدهی علمی و پژوهشی طلاب " در این موسسه برگزار شد.

«خانم مریم میرکریمی» بیان داشت: زیباترین اثر هنری که خداوند خلق نموده، انسان است و علت خلقت نیز عبودیت و بندگی در راستای شناخت خداست. این حدیث شریف قدسی که خداوند می فرماید؛ "من گنج پنهان بودم. دوست داشتم که آشکار شوم. پس خلق را آفریدم تا شناخته شوم" نیز بر همین مطلب دلالت دارد.

وی ادامه داد: اساتید حوزه های علمیه ارکان و پایه های استوار این نهاد مقدس می باشند. ایجاد معرفت که هدف خلقت انسان معرفی شده است بواسطه علما و اساتید صورت می پذیرد. نقش اساتید کلیدی و بی بدیل است. عالَم منهای عالِم و استاد، عالَمی پوچ و بی هدف است.

وی در ادامه خطاب به اساتید بر ضرورت استفاده از تجارب آنان تاکید نمود و ادامه داد: بر اساس روایتی از امیرمومنان علی(ع) که می فرمایند "با افراد صاحب تجربه هم نشین شوید چراکه آنان متاع پرارجی هستند که تجربه خود را به گران ترین بها یعنی از دست دادن عمر تهیه نموده اند"، لذا استفاده از تجربیات اساتید در راستای رفع اشکالات و اشتباهات بسیار حائز اهمیت است.

مدیر موسسه آموزش عالی الزهرا(س) یادآور شد: از آنجایی که براساس روایات عدیده از ائمه معصومین(ع)، علماء جانشینان پیامبران می باشند؛ لذا همانطوری که هدف از بعثت انبیاء احیای خرد و تعقل ورزی و نیز اتمام مکارم اخلاق است، این رسالت خطیر بر دوش علما و اساتید نهاده شده است و هدف حوزه های علمیه نیز تحقق این دو امر است.

وی بر نقش الگویی اساتید در حوزه های علمیه اشاره نمود و گفت:اساتید حوزه های علمیه نقش بسزايي در رشد و تعالی طلاب دارند. اصول تربیتی، باورها، اعتقادات، اخلاق و سیره و منش اساتید به طور مستقیم بر طلاب تاثیرگزار است. اساتید باید روح و بینش توحیدی و ارتباط با خدا را در لابه لای تدریس خود به طلاب منتقل کنند.

میرکریمی خاطرنشان کرد: القاء تدریجی فضایل و ارزش ها، می تواند در دراز مدت  باور و اعتقاد راسخی را در طلاب ایجاد نماید.

در پایان هر یک از اساتید به بیان راهکار هایی در خصوص ارتقاء سطح علمی و معنوی طلاب پرداختند و پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شد.