کد مطلب: 27527 تعداد بازدید: ۱۶۵

مبلغ در درجه اول باید خودشناس و مخاطب شناس باشد

مبلغ در درجه اول باید خودشناس و مخاطب شناس باشد

دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۶:۵۴
مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی علی آباد کتول نشست «روانشناسی تبلیغ و اخلاق مبلغ» را با سخنرانی «خانم مریم بیگم مرتضوی شاهرودی» مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه برگزار کرد.

مرتضوی شاهرودی در جمع مبلغین این مدرسه گفت: وقتی از اخلاق حرف می زنیم، منظور فقط خوش رویی و صبوری و مهربانی نیست، چه بسا افرادی با داشتن این خصائص، محدوده حرام و حلال الهی را رعایت نمی کنند. درست است که اینها از فضائل اخلاقی به شمار می رود ولی آنچه که در اسلام به عنوان اخلاق یاد می شود، همان مکارم اخلاق است که شامل همه کارها اعم از انجام واجبات و ترک محرمات می باشد.

وی ابراز کرد: مبلغ در درجه اول باید خودشناس و مخاطب شناس باشد و بداند رسالتی که او بر دوش دارد، هدایت بشر و به کمال رساندن اوست. یعنی همان رسالتی که پیامبران و ائمه(علیهم السلام) بر دوش داشتند. پس یک مبلغ باید با دستمایه علمی غنی و با انگیزه الهی و معنوی بین مردم حضور یابد.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین به بررسی نکاتی درباره جذب و تاثیرگذاری بر مخاطب اشاره کرد و افزود: هدف از تبلیغ فقط جذب مخاطب نیست، اگر هدف رضای خدا باشد، بسیار موفق تر خواهید بود.

مرتضوی شاهرودی در پایان از تفسیرالمیزان، صحیفه سجادیه، کتاب های شهید مطهری و آیت الله فلسفی به عنوان منابع مهم و مورد اعتماد جهت مطالعه و کسب علم یاد کرد و تاکید نمود: هیچ گاه به منابع نامعتبر برای نشر دین و فهم حقایق الهی اعتماد نکنید.