کد مطلب: 165097 تعداد بازدید: ۱۳

خانم قره‌خانی در اختتامیه «نغمه مادری»:

میدان تبلیغ امروز فضای مجازی است

شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۴ ساعت ۱۴:۰۷:۲۸
خانم قره‌خانی کارشناس عرصه رسانه، در این مراسم با تأکید بر تغییر میدان نبرد تبلیغی، از طلاب خواست تا با تولید محتوای ارزشمند، مانع از ساخت روایت‌های غربی علیه زن و خانواده شوند.

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان گلستان، آیین اختتامیه جشنواره «نغمه مادری» با محوریت فراخوان مقالات مجازی سئو با موضوع «زن، کودک و خانواده» با حضور جمعی از فعالان رسانه‌ای و طلاب علاقه‌مند در استان گلستان برگزار شد.

خانم قره‌خانی در ابتدای سخنان خود، اهمیت حضور فعال در فضای مجازی را یک وظیفه جهادی دانست.

وی اظهار کرد: ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که میدان اصلی تبلیغ و اثرگذاری، دیگر منبر و کلاس و دیدار چهره به چهره نیست بلکه فضای مجازی است؛ امروز جنگ روایت‌ها، نبرد محتوا و سبک زندگی در همین فضا شکل می‌گیرد، اگر ما به عنوان طلبه؛ کسانی که با آموزه‌های زندگی اسلامی آشنایی دارند در این میدان حاضر نباشیم دیگران به جای ما روایت خواهند ساخت.

*تبیین به جای مصرف محتوا؛ احیای روایت اصیل مادری

مبلغ عرصه رسانه، با استناد به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب (۱۱ آبان ۱۴۰۱) مبنی بر لزوم تبیین محتوای صحیح قبل از دشمن، این حضور را مصداق «جهاد تبیین» دانست و تأکید کرد: حضور ما در فضای مجازی نه با شعار بلکه با سواد رسانه و تولید محتوای ارزشمند، باید برای مردم قابل مصرف باشد.

خانم قره‌خانی سپس به هدف شکل‌گیری سایت «نهال تربیت طلاب» اشاره کرد و گفت: این سایت دقیقاً در راستای بیانات رهبر انقلاب (۳۰ آبان ۱۴۰۳) و درباره لزوم آماده‌سازی زنان فاضل برای بیان مسائل مرتبط با زن و خانواده در رسانه‌ها شکل گرفت؛ مجموعه‌ای که تلاش می‌کند طلاب را از مصرف‌کننده محتوا به تولیدکننده محتوای مؤثر تبدیل کند.

*پاسخ به نیازهای کاذب؛ دروازه ورود به ذهن مخاطب

وی در ادامه به تفکیک نیازهای مخاطبان در فضای مجازی پرداخت و افزود: زنان بخش مهمی از کاربران اینترنت و رسانه هستند که در این فضا هم نیازهای اصلی و هم نیازهای کاذب را جست‌وجو می‌کنند؛ ما بخش عمده تمرکزمان روی نیازهای اصلی است چون رسالت سایت نهال همین است یعنی: تبیین جایگاه زن و خانواده.

فعال عرصه رسانه، اضافه کرد: نیازهای کاذب هم باید در حد معقول در نظر گرفته شود، هم به دلیل مباحث جذب مخاطب و ورودی سایت و هم اینکه این نیازها مبتلا به هستند و دروازه ورود ما به ذهن مخاطب به حساب می‌آیند.

خانم قره خانی تأکید کرد: باید به نیازهای کاذب نیز پاسخ داد، اما نه در راستای تأیید آن، بلکه در جهت اصلاح و اقناع مخاطب؛ امری که نیازمند آشنایی با اصول اقناع و استفاده از ابزارهایی نظیر سئو برای دیده شدن است.

*اهداف سه‌گانه همایش «نغمه مادری»

در پایان، وی، اهداف برگزاری این جشنواره محوری را تشریح کرد: همایش نغمه مادری با محوریت مقاله نویسی یک رویداد ساده نبود؛ این همان تلاش است برای احیای روایت اصیل مادری؛ روایتی که این روزها در هیاهوی رسانه‌های غرب‌زده، مظلوم واقع شده است.

فعال عرصه رسانه گفت: هدف ما از برگزاری همایش سه چیز بود: بازآفرینی جایگاه زن و مادر در نظام معرفتی اسلام، تشویق طلاب به حضور حرفه‌ای در عرصه تولید محتوای رسانه‌ای و ایجاد یک جریان رسانه‌ای سالم برای حمایت از زن و خانواده.

خانم قره خانی ضمن اعلام دریافت بیش از ۶۰ مقاله برای بخش اصلی و بیش از ۲۰ مقاله برای بخش ویژه، ابراز امیدواری کرد که اختتامیه نغمه مادری، آغاز یک جریان رسانه‌ای درست و پایدار در حوزه زن و خانواده باشد.