کد مطلب: 133988 تعداد بازدید: ۱۷۱

استاد مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان:

حیاتی‌ترین جایگاه در تعیین سعادت یا شقاوت جامعه معلمی است

پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۳:۲۲
خانم صغری مهری فیروزجایی استاد حوزه، جایگاه معلمین را حیاتی‌ترین جایگاه در تعیین سعادت یا شقاوت جامعه دانست و تصریح کرد: معلمی شغل ارزشمندی است؛ زیرا معلم با تربیت صحیح خود نیروی مفید و صالح را به جامعه تحویل می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی حوزه‌ علمیه خواهران گلستان، خانم صغری مهری فیروزجایی در نشست بزرگداشت مقام معلم که در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان برگزار شد، بیان کرد: معلمی شغل انبیاء است؛ اما از دیدگاه قرآن معلمی و تعلیم، شغل خدا و نیز شغل پیغمبران و فرشتگان هست.

وی جایگاه معلمین را حیاتی‌ترین جایگاه در تعیین سعادت یا شقاوت جامعه دانست و تصریح کرد: معلمی شغل ارزشمندی است؛ زیرا معلم با تربیت صحیح خود نیروی مفید و صالح را به جامعه تحویل می‌دهد.

استاد حوزه به اهمیت خودسازی و تهذیب در معلمین اشاره کرد و ادامه داد: معلم که ادامه دهنده راه انبیا است، نخست باید خودسازی و تهذیب نفس را شروع کند تا در متعلمین تاثیرگذار باشد.

خانم مهری با بیان این‌که کودکان و جوانان امانتی در دستان معلمان هستند، افزود: تعلیم و دانش معلم که شاکله شخصیت متعلمین را شکل می­دهد، با این تعلیم و تربیت، سرنوشت جامعه را تعیین می­کند.

وی با تاکید بر فراگیری علم نافع و بیان نمونه‌ای از آن، افزود: در علم نافع، متعلمین بینشی پیدا می‌کنند که بواسطه آن آینده خود و جامعه را بسازند.

استاد حوزه با بیان این‌که علم مفید اخلاق‌ساز است، خاطرنشان کرد: تربیت اخلاقی انسان و پرورش فضائل اخلاقی، آن هم در مرحله اعلای آن که رسیدن به توحید است، از ثمرات علم نافع و مفید است.